> Üzletágak >

Vasút-automatizálás

MFB

Mozdonyfedélzeti Berendezés

ELPULTD55

Elektronikus pult

ProSigma

Biztonsági jel- és információátvitel

Üzletágak

A Prolan Zrt. három üzletággal rendelkezik. Elsőként villamosenergia-ipari automatizálási profilunkat alakítottuk ki. A Prolan csoport vasút automatizálással foglalkozó tagja, a Prolan-Alfa Kft. 1998-ban jött létre, majd 2011 végén beolvadt az anyavállalatba. 2004-ben kezdtük meg saját hosszúhullámú vevőkészülékeink (RKV) kifejlesztését, így megalapozva az energiamenedzsment üzletág létrehozását.

Vasút-automatizálás

Első nagy projektünk a GySEV integrált vasútirányító rendszerének szállítása volt, ahol az energiaellátás felügyeletén kívül (FET) a központi forgalomellenőrző (KÖFE) és forgalomirányító (KÖFI) rendszerek funkcionalitását is megvalósítottuk. Itt alkalmaztuk először az elektronikus pultot (ELPULT), amely a hagyományos elektromechanikus kezelő pultot kiváltó termékünk. Az ELPULT lehetővé teszi a jelfogós biztosítóberendezéssel rendelkező vasútállomások távolból történő kezelését, teljes vasútvonalak, vagy régiók távvezérlését, forgalomirányítását. A rendszer biztonságigazolását a legújabb, érvényes EU szabványoknak megfelelően végeztük el. A Prolan Zrt. az első magyar cég, amely a CENELEC MSZ-EN 50126, 50128, 50129 szabványok alapján biztonságos vasúti irányító rendszer megvalósítására képes.

Az Alcatel Kezelői Felület (AKF) az Alcatel Austria AG – mai nevén Thales RSS GmbH – megrendelésére készült. Abban, hogy partnerünk éppen minket választott, fontos szerepet játszott, hogy Magyarországon csak a Prolan Zrt. rendelkezett tapasztalattal vasúti szoftverek biztonságigazolása terén. Az AKF az Elektra I. és II. elektronikus biztosítóberendezések ember-gép kapcsolati feladatainak ellátására készült. Ez a termék került alkalmazásra a Vecsés, Üllő, Monor és Komárom állomásokon, valamint a Sopron-Szombathely vonal 4, illetve a Bobától a szlovén határig terjedő szakasz 13 állomásán.

2007-2009 között megvalósítottuk a MÁV Zrt. szegedi vasúti körzetéhez tartozó távvezérlő rendszert, 2011 októberében pedig átadtuk a Dél-balatoni vasúti távvezérlő rendszert.. A projektnek köszönhetően a fonyódi irányító központból a korábban használt projektorok helyett korszerű monitorfalon követhető a vasútvonal forgalma, a menetirányítók számára egyetlen rápillantással teljes körűen és gyorsan áttekinthető a vonal forgalmi helyzete. Mindeközben a 2010 év folyamán a GySEV Sopron-Szentgotthárd vonalrekonstrukción is dolgoztunk. A vonalra tervezett elektronikus biztosítóberendezések kezelőfelületeinek szállításán túl mi kaptuk a felsővezetéki energia távvezérlés (FET), valamint a körmendi vontatási alállomás és betápláló fázishatár irányítástechnikai rendszereinek megvalósítását is.

Gördülővasúti Főosztályunk a MÁV csoport közel 1500 dízel és villamos vontatójárművére, valamint vezérlőkocsijára telepített Mozdonyfedélzeti Berendezést. Az MFB berendezés kezelőkészülékkel, GPS vevővel és GSM modemmel ellátott komplex mozdonyfedélzeti számítógép, mely a vasúti közlekedés automatikus felügyeletét látja el. A forgalomirányítás támogatásán túl megnyitja a lehetőséget további utasbarát funkcionális bővítések előtt is, mint például az internetes- vagy a fedélzeti hangos utastájékoztatás. A termék sikerét bizonyítja, hogy a MÁV az újonnan vásárolt TRAXX járművek fedélzetére is az általunk fejlesztett készüléket szereltette be.