MFB

Mozdonyfedélzeti Berendezés

ELPULTD55

Elektronikus pult

ProSigma

Biztonsági jel- és információátvitel

Vasút-automatizálás

A Prolan Zrt. és a Prolan Alfa Kft. 1998 óta foglalkozik vasút-automatizálással. Első nagy projektünk a GySEV integrált vasútirányító rendszerének szállítása volt, ahol az energiaellátás felügyeletén kívül (FET) a központi forgalomellenőrző (KÖFE) és forgalomirányító (KÖFI) rendszerek funkcionalitását is megvalósítottuk. A rendszer megfelel a CENELEC MSZ-EN 50126, 50128, 50129 szabványoknak. 2009-ben adtuk át a 13 vasútállomás távvezérlését és 40 állomás távfelügyeletét ellátó Szeged KÖFI rendszert, 2011-ben az európai színvonalúra korszerűsített dél-balatoni vasútvonalat. 2010 év folyamán a GySEV Sopron-Szentgotthárd vonalrekonstrukción is dolgoztunk. A MÁV csoport közel 1500 dízel és villamos vontatójárművére, valamint vezérlőkocsijára telepítettünk GPS vevővel és GSM modemmel ellátott komplex mozdonyfedélzeti Mozdonyfedélzeti Berendezést, mely a vasúti közlekedés automatikus felügyeletét látja el. 2012-ben az újonnan vásárolt TRAXX járművek fedélzetére is a Prolan által fejlesztett berendezést szerelték fel a gyártó Bombardier cég kasseli telephelyén.

MFB

A Mozdonyfedélzeti Berendezés (MFB) a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. által létrehozott Mozdonyfelügyeleti rendszer része. Kombinált GSM/GPS modullal rendelkezik. Folyamatosan továbbítja a mozdony helykoordinátáit, üzemviteli és műszaki adatait a rendszer központjába.

Az MFB moduláris kialakítású, a 19”-os fél-rackben elhelyezett modulok közötti kommunikáció, a járműiparban elterjedt CAN buszon keresztül zajlik. Minden modul, beleértve a berendezés tápegységét is, önálló processzorral rendelkezik.

A készülék funkciói:

  • Bekapcsolódik a járművek és mozdonyvezetők országos, online felügyeleti rendszerébe
  • Elektronikusan vezeti a menetigazolványt
  • Teljes körű energia-felügyeletet valósít meg dízel és villamos mozdonyokon. A dízel mozdonyok fűtési teljesítményének mérésére 30-60 Hz tartományban 1 %-os pontossággal történik, villamos mozdonyokon képes külső forrásból érkező 12-230 V, AC/DC, ill. 4-20 mA jelek fogadására
  • Automatikusan felügyeli az üzemanyag tankolást, az üzemanyag indokolatlan fogyásakor riasztást küld a központ felé
  • Információval szolgál a jármű fontos paramétereiről, rögzíti a hőntartó berendezés, a menet-tolatás kapcsoló állítását, méri a motor fordulatszámát, felügyeli a féklevegőt

Az MFB rendszer helyes működése a vasútüzem operatív irányításában jelenleg is kiemelkedő szerepet játszik, de az utazó közönség internetes tájékoztatása is rendszerünk adatain alapul.

Mozdonyfedélzeti Berendezés from prolanzrt on Vimeo.

Galéria

Mozdonyfedélzeti berendezés