Szűk keresztmetszetek felszámolása és az átjárhatóság fejlesztése a Budapest – Hegyeshalom vonalon
A „Szűk keresztmetszetek felszámolása és az átjárhatóság fejlesztése a Budapest (Kelenföld) – Hegyeshalom vonalon” projekt keretében a Prolan Zrt. az R-KORD Kft., mint fővállalkozó megbízásából a vasút digitalizációjának újabb mérföldkövét valósította meg.
A KÖFI (Központi Forgalomirányító) és technológiai távfelügyeleti rendszerek (FET, HETA, váltófűtés, térvilágítás) bevezetésével a Budapest–Hegyeshalom fővonal teljes, mintegy 175 km-es szakaszán valós idejű, központi forgalomirányítás vált lehetővé.
A fejlesztés során:
- 15 állomáson ELPULT-alapú,
- 4 állomáson AKF-alapú távvezérlés,
- és 1 állomáson AKF-alapú távfelügyelet
került kiépítésre, a MÁV szakembereivel együttműködésben.
A rendszer egységes felületen biztosítja az eltérő típusú és generációjú biztosítóberendezések visszajelzéseit, miközben a felsővezeték-, váltófűtés- és térvilágítási rendszerek felügyelete is integrált módon működik.
Az automatizált forgalomirányításnak köszönhetően a vonal átbocsátó képessége és üzemviteli megbízhatósága nőtt, javult az utasok komfortérzete is.
A Prolan saját fejlesztésű hardver- és szoftvermegoldásai jelentősebb infrastruktúra-átépítés nélkül járultak hozzá a vasúti kapacitás növeléséhez, a hatékonyság és a biztonság emeléséhez.
2025.10.27