Szűk keresztmetszetek felszámolása és az átjárhatóság fejlesztése a Budapest – Hegyeshalom vonalon

A „Szűk keresztmetszetek felszámolása és az átjárhatóság fejlesztése a Budapest (Kelenföld) – Hegyeshalom vonalon” projekt keretében a Prolan Zrt. az R-KORD Kft., mint fővállalkozó megbízásából a vasút digitalizációjának újabb mérföldkövét valósította meg.
A KÖFI (Központi Forgalomirányító) és technológiai távfelügyeleti rendszerek (FET, HETA, váltófűtés, térvilágítás) bevezetésével a Budapest–Hegyeshalom fővonal teljes, mintegy 175 km-es szakaszán valós idejű, központi forgalomirányítás vált lehetővé.

A fejlesztés során:

  • 15 állomáson ELPULT-alapú,
  • 4 állomáson AKF-alapú távvezérlés,
  • és 1 állomáson AKF-alapú távfelügyelet
    került kiépítésre, a MÁV szakembereivel együttműködésben.

A rendszer egységes felületen biztosítja az eltérő típusú és generációjú biztosítóberendezések visszajelzéseit, miközben a felsővezeték-, váltófűtés- és térvilágítási rendszerek felügyelete is integrált módon működik.
Az automatizált forgalomirányításnak köszönhetően a vonal átbocsátó képessége és üzemviteli megbízhatósága nőtt, javult az utasok komfortérzete is.

A Prolan saját fejlesztésű hardver- és szoftvermegoldásai jelentősebb infrastruktúra-átépítés nélkül járultak hozzá a vasúti kapacitás növeléséhez, a hatékonyság és a biztonság emeléséhez.

2025.10.27